пятница, 16 мая 2008 г.

Мої починнання - бізнес з вирощування суниці


Я попередніх своїх замітках я вже розповідав як я починав бізнеси розведення породистих собак, нутрій та вирощування смородини.

Сьогодні я розповім про те, як я зі своїм родичем починали агро-бізнес з вирощування суниці.

Все почалось зі створення бізнес-плану, який получився більш ніж на 10 сторінок. Та це не головне. Давайте все по порядку.
Закупили ми насіння суниці – більш ніж 10 упаковок. Також ми вже мали своє насіння суниці. Планували протягом зими виростити саджанці суниці і потім їх весною висадити на поле (1 Гектар). Для цього прийшлось замовити виготовлення заготовок для ящиків до розсади. Далі ми ті ящики зібрали і на дно поклали целофан від мішків для сміття (щоб не гнили). Вирощувати саджанці ми вирішили в однокімнатній квартирі мого родича. Як раз всі ящики зайняли всю кімнату і йому пізніше прийшлось жити всю зиму і весну у батьків.

Відразу почались проблеми. Перша це психологічна – тиск батьків: я чого воно вам потрібно??, маєте ж роботу, ніхто так не робить, дивіться на людей що роблять і т.д.
Друга – те, що ми використали погану землю для розсади, а точніше – торф. Розсада погано росла і нам прийшлось її на початку весни пересаджувати.

Все ж таки в червні розсаду нам вдалось виростити. Далі ми її вивезли в село біля Рудок (Самбірський напрям). Прийшлось зробити дві ходки автомобілем.
Нам пощастило, що в селі один місцевий фермер-підприємець дав нам 1 гектар поля. Частину поля ми зорали. Посадили частину саджанців суниць. Також паралельно ми вирішили садити огірки (диверсифікація), але це окрема історія.

Далі всі суниці заросли бур’янами і їх почали на них нападати різні шкідники. Також повисла небезпека циган, які в околицях копали хрін. Над нами повисла наступна проблема – потрібно закупити отрутохімікати для боротьби з бур’янами та шкідниками. А на той час це вже була велика сума – більш ніж 2 тис. грн., але аспірантської стипендії на це не вистачало і мої заощадження вже закінчились на попередні витрати. Так я як тоді був аспірантом і стипендія була в мене дуже мала і появились інші комерційні проекти (пов’язані з електронікою – моєю спеціальністю. Деякі теж були кумедні, про що я розповім пізніше), то мені прийшлось кинути цю справу з суницями.

Отже висновок: бізнес, на який я протягом року витрачав усю свою аспірантську стипендію не вдався.

Р.С. Якщо знайду десь на компі бізнес план, то розміщу на цьому блозі.

2 комментария:

Магазин Флориум - www.florium.net.ua комментирует...

Для вирощування суниці ми радимо Вам купляти її розсаду. Це можна зробити у нашому інтернет магазні. http://www.florium.net.ua/strawberry.php

Jaroslav комментирует...

Доречі любителі суниці можуть її ласувати цілий рік. Виростивши або купивши ремоннтантну дрібноплідну суницю яка мже навіть рости на підвіконнику в горшку та радувати запашними ягодами цілий рік. Детальніше про це в мєму блозі sad-gorod.blogspot.com